מצלמת אבטחה אינפרא אדום

מצלמות אינפרא אדום

מצלמות אלה נקראות גם מצלמות IR, והן משמשות בעיקרן לצילום בחושך מוחלט. רק מצלמות שיש בהן אינפרא אדום יכולות לצלם כשהניגודיות מלאה, כלומר כאשר החושך הוא ללא תאורה כלל. זה, בגדול, מה שמבדיל אותן ממצלמות אבטחה רגילות: לחלקן יש, לכל היותר, חיישן ומעבד תמונה המצליחים להתגבר חלקית על סביבה בה התאורה חסרה, אך לא יכולים לעשות זאת כאשר היא לחלוטין לא קיימת.

המקומות בהם מומלץ להתקין מצלמות IR

מצלמות אינפרא אדום רצוי להתקין בסביבה בה הצילום נעשה בלילות: חוות חקלאיות בהן מומלץ לבצע צילום ותיעוד 24/7, כניסות למבנים שאינם ממוקמים בלב העיר אלא בשטחים פתוחים ללא תשתית תאורה ראויה, ועוד. ההתקנה מתבצעת על ידי חברת אבטחה מוסמכת אשר תדאג לבצע אפיון מלא למצלמות שלכם ולוודא שהן מתאימות לצרכי האבטחה המדידים הספציפיים שלכם:

·         אורך מוקד – המרחק ממנו נדרש הצילום, ותוצאת התיעוד: צילום פנים או צילום מרחב.

·         סף רגישות לאור – עד כמה התמונה איכותית מבחינת ריכוז האור בכל יחידת פיקסל.

·         מרחק בין יחידות פיקסל – עד כמה הוא גדול. מרחק יותר גדול מעיד על תמונה יותר מדויקת.

·         רכיבי עיבוד – בשגרת היום יום, כשאין חושך, אלו נתוני עיבוד אתם צריכים: ביטול צל, צילום לוחית רישוי, וכד'.

בחירת רכיבי מצלמה מושלמים לכל לקוח אבטחה

לשם הבטחת מימוש כל צרכי האבטחה שלכם אנו נאפיין את המצלמה לא רק כך שהיא תהיה מצלמת אינפרא אדום, אלא בהתבסס על הנתונים בהם עסקנו בפרק הקודם של מאמר זה. המצלמה תצויד בעדשה, צמצם, חיישן ומעבד תמונה המתאימים למימוש צרכי האבטחה אליהם אתם מעוניינים לשאוף.

דוגמאות לצרכי אבטחה של לקוחות

ייתכן כי הזמנת העבודה צריכה להניב צילום פנים ולא צילום של המרחב. ייתכן כי על אף שבמקום חולפים רכבים, מה שמעניין את הלקוח הוא מה שקורה בחניה: האנשים שיוצאים מהם. לקוח אחר עשוי יהיה להתעניין דווקא בלוחיות הרישוי וזה מצריך מעבד תמונה שונה. לקוח נוסף עשוי לצרוך את התמונות מהמצלמה בשביל תביעות משפטיות, ולא כל תמונה היא ראיה קבילה בדין. יש לזה כללים. המצלמות הנדרשות יוצבו בכל אתר לקוח למימוש מלא של מטרותיו הפורמליות.